Ugrás tartalomra

Legkedveltebb bejegyzések


#45959 Rekumbens - avagy fekve tekerés

Írta: FSOMan2 ekkor 2016. február 06. - 22:21

Tekertem a mai szép időben egy százast a Dunakanyarban,és még találkoztam  is egy Optima Baron-os kollégával a váci Duna parton,kivel még a Cseh találkozóról ismerjük egymást.

 

Közben arra gondoltam magamban,hogy régebben,de nem is olyan rég még ilyenkor összeszerveződtünk,és nagyszerű túrákat hajtottunk végig együtt,megosztva az újabb fejleményeket,híreket,vagy újabb túrákat szerveztünk.És ezt mind itt a Revomagon.

Szóval ez hiányzik!

Tudom hogy a facebook pörög tovább,de szerveződtök-e odaát?Vagy a fekvőbringa egyre kevésbé népszerű,és a célközönség átvált lassan elektromos ketyerére mint ahogy az AM BRINGA vizionálja?

 

És ezért,és csak kíváncsiságból kérdezem,hogy hányan vagyunk/vagytok itt a fórumon a regisztráltak közül?

Vagy fejezzük be és mindenki menjen a fácséra?

Szóval ha valaki rendszeresen olvassa a FÓRUMOT nyomjon egy kedvelem lájkot a beírásomra.Igy legalább kiderül,hogy nem csak magamnak írogatok,mert magamat utálom olvasni!


  • Tibor_s_trike, Sinbiciklis, simonjoe és 15 további fórumtag kedveli ezt


#41166 Rekumbens - avagy fekve tekerés

Írta: Reku Papa ekkor 2014. augusztus 25. - 07:53

Ez egy teherbírási (endurance) ultrabringás kerékpárverseny. Mi a francot keresek én, kocabringás, turista, egy ilyen rendezvényen? Elmondom.

Van nekem egy fotelbringám. (Reku, fekvőbicikli, stb. ki hogy ismeri.) Ezerszer kényelmesebb mint az általam diótörőnek nevezett hagyományos kerékpár. Úgy gondoltam, egy ilyen hosszú, 24 órás kerékpárversenyen nem az nyer, aki nagyobb teljesítményt képes leadni, hanem az, aki 24 órán át képes egyenletes, jó teljesítménnyel tekerni. Mindenki el tudja képzelni, mekkora "élvezet" lehet 24 órát egy hagyományos "versenybringa" fenékgyilkos nyergén, előre görnyedve tölteni. Ha nem kellene tekerni, akkor se vállalnám. Azt gondoltam, a kényelmetlenség rengeteget le fog vonni az "igazi" kerékpárversenyzők teljesítményéből, és az én kényelmes, ráadásul kisebb légellenállású bringám esélyt ad a velük való megmérközésre, akkor is ha gumijaim jóval szélesebbek, ballonosabbak.
Volt még egy célom a nevezéssel: Magyarországon eddig nem volt egyetlen, komoly kerékpárverseny se, ahol indulni engedték volna a fotelbringásokat. (Egy országúti mezőnyversenyben nem is szabad keverni az országútisokat és a rekusokat, mert ott a bolyban megy a lökdösődés, helyezkedés. Balesetveszélyes.) Az endurance verseny más. Itt semmi értelme lökdösődni. Itt tekerni, tekerni, tekerni kell, és gazdálkodni erővel, idővel. Semmi nem szól az ellen, hogy rekusok is nevezhessenek. Tavaly rendezték Magyarországon az első 24órabringa versenyt, de onnan - óvatosságból - kitiltották a fotelbringát. Prüszköltünk, tiltakoztunk, és lám, az idén beengedtek minket, és nem is lett belőle semmi probléma. Néhány egyszerű irányelv betartásával biztonságosan bringázhatnak együtt országútisok és rekusok. Ennek bizonyítása volt fő célom. Teljes siker!

Verseny beszámoló
A helyszín a kiskunlacházi, volt szovjet reptér aszfaltja. Ami többnyire nem aszfalt, hanem beton táblák, de elég jó minőség, nem rázza szét az embert. Szombat 15 órakor rajtoltunk, kb 50-en indultunk 24 órás egyéniben, de velünk indultak a "light" 12 órát vállalók és a váltóban versenyző csapatok is. Kb. 200-an vártuk a startjelet. A fiatalok izgatottan toporogtak, a hozzám hasonló korúak a vén bikák higgadt bárgyúságával néztek maguk elé. Megszólalt a kürt, elindultunk. A váltóban versenyző bringások persze padlógázzal indítottak, és a jobb csapatokban ezt végig fenn is tartották. Náluk lassabbak voltak akik 12 órát terveztek, és a leghiggadtabbak a 24 órások. Mert ez már nem vicc. Azért a hév csak elkapja ám az embert (a 24 órás tekerés alatt kb. annyi örömhormont, endorfint juttat a vérbe az agyalapi mirigy, mint 20 orgazmus során :) ), és amikor az első 7 km-es karika után bemelegszenek az izmok, nagyon könnyen túlvállalja magát az ember. Az első 100 km-t én pl. 35 km/h átlaggal nyomtam le, az enyhe hátszeles szakaszokon 45 körül mentünk, az enyhe szembeszélben pedig 30 körül. Gyorsan bebizonyosodott, hogy a reku jobb ellenszélben, onnantól az volt a rendszer, hogy szembeszeles szakaszokon a sor elejére álltam, hátszeles szakaszokon pedig hátulról gyönyörködtem a tájképben. Arra hamar rájöttem, hogy kb. a női elit versenyzőkkel vagyok egy súlycsoportban, ezért az ő társaságukat kerestem. És hát ők elég jól néznek ki hátulról - is. :)
Aztán lehiggadtam, csakúgy mint a csajok, és szép 30-as átlagokat kezdtünk teljesíteni. Óráról órára. Ránk köszöntött az este, hűlt az idő nagyon, és erősödött a szél. Akkor kb. 25 km/h-s, konstans szelünk volt, ami már erősnek érződött azok számára, akik akkor már egy Balaton-kerülésnyi távon túl voltak. Éjfélkor kiálltam, a kocsi hátsó ülésén aludtam két órát. Ez luxusnak tűnhet egy 24 órás versenyen, de az volt a szándékom, hogy megtudjam, szenvedés nélkül, egy kényelmes bringán, egy turistának mik az esélyei a versenyzők között. No szóval aludtam 2 órát. Az idő leteltével segítőtársam, Figler Gabi, az országos rekus találkozók házigazdája, kopogtat az ablakon. De akkor már más is kopogtatott rajta rendesen. A 30 km/h-s szél vízszintesen vitte az apró szemű esőt. Hát, mit mondjak, nem egy vidám ébredés volt. Adtam fél órát az esőnek hogy elálljon. Szundi. Fél óra múlva megváltozott a helyzet: Erősödött a szél, sűrűbb lett az eső. Megadtam magam a sorsnak, felvettem a hermetikus, műanyag esőnadrágot és dzsekit, a cipőimre elegáns reklámszatyrokat szigszalagoztam, és nekiindultam. Tök sötétben, brutál szélben, vízszintes esőben, dunsztkötésben nyomtam 3 órát. Nem jó móka. Egyáltalán nem. Irgalmatlanul sokat kivett belőlem. Furcsa módon nem az volt a legrosszabb hogy az arcomba, szemembe vágódó kis vízcseppek mint kis tüskék döfködtek, hanem hogy a két cipőmre húzott fehér nylon szatyor felváltva verte vissza a lámpám fényét a sötétben, és ez szinte hipnotikusan hatott az amúgy is zsibbadt agyamra. Ki kellett állnom, mert többször majdnem elaludtam. Szundítottam fél órát, és reggel 5 előtt, kipihenten ébredtem, menetrend szerint pisi-kaki után örömmel vettem hogy az eső elállt, így nem kellett "vegyvédelmi" cuccban tekerni. Szépen felvettem a ritmust és róttam a köröket, csak néha álltam meg kulacsot tölteni (Nagyon jó frissítés volt: Izó, Ca, Mg, alkoholmentes sör, kóla, energiaszeletek, csokik, kekszek, gyümölcsök, vajas kenyér, sajt, minden korlátlanul.) vagy övtáskát tölteni. Az övtáskámban ugyanis ott lapult a titkos csodaszer, amire az alap energiaellátást bíztam: egy rúd saját készítésű szalámi, zöld hagymával, uborkával. Ezt kombináltam energiaszelettel, vajas kenyérrel.
Csak az a szél, azt tudnám feledni! :) Mert az bizony egyre erősödött, mi pedig egyre gyengültünk. És bizony megértem azt a szégyent, hogy sík úton vissza kellett kapcsolnom középső tányérra (39 fog) a totál pofaszeles, 2 km-es kifutópályán. olt hogy 15-tel bírtam mászni. Egyedül az vígasztalt, hogy ilyenkor általában azonnal beállt a szélárnyékomba néhány hagyományos bringás.  Mert nekik még nehezebb az ellenszélben. Volt egy fickó aki fixivel (egy sebességes, örökhajtós) gondolta végig nyomni. Ő a 2 km-es ellenszeles kifutón leszállt, tolta... Így küzdöttünk a hatalmas szélben délelőtt 9-től, délután 15 óráig, amikor is lefújták a versenyt. A célban rekus cimborák vártak, nagy ovációval, gyerekhaddal, és egy fotelbringa dekorációs tortával, mint az első rekust, aki magyar 24 óráson elindulhatott.

Hát ennyi. 451 km lett az én teljesítményem, ez a középmezőnybe, a 22. helyre lett elegendő. De ezt úgy értem el, ahogyan terveztem: Fogcsikorgatás nélkül, magamat nem széthajtva, végig jó kedéllyel tekerve. És hogy mennyire viselt meg a verseny? Ma bringával jöttem dolgozni, ahogy szoktam.


  • Zéta, Tibor_s_trike, simonjoe és 15 további fórumtag kedveli ezt


#43991 Rekumbens - avagy fekve tekerés

Írta: hiti ekkor 2015. március 29. - 20:01

Szeretném megosztani veletek örömömet. Barnus fiamnak készül egy botreku Lompi műhelyében. Már a festés előtti tesztkilométereket gyűjtjük bele. Ma volt az első kicsit hosszabb tekerésünk (29,4 km), amit nagyon élvezett, s ennek nem győzött hangot adni. A tegnapi ellenszélben való első utunk azt hiszem maradandó emlékeket hagyott benne, Szeles névre keresztelte a bringát...

Az agyműtétet követően felborult a hormonháztartása, emiatt nagyon sokat szedett fel magára. Remélem a rekuzás öröme olyan élmény lesz neki, ami segíteni fog abban is, hogy rendszeresen és minél többet tudjon mozogni. A mai nap alapján erre minden esély megvan. A cél az, hogy a májusi karvai találkozóra együtt tudjunk eltekerni.

 

Két kép és a térkép:

http://ridewithgps.c...AgwjIWulyisnqPj


  • peter1001, cofe, Reku Papa és 11 további fórumtag kedveli ezt


#42121 Rekumbens - avagy fekve tekerés

Írta: Normogo ekkor 2014. október 21. - 10:20

Kedves Barátaim!

 

Ma hajnalban megszületett a kislányom, Anna. Egészséges, 3650Gr, 52cm, barna haja van.

Anyuka is, baba is jól van. Az apuka véralkoholszintje viszont még kétségbeejtően alacsony, de a terápián már dolgozunk.


  • Reku Papa, Tibor_s_trike, simonjoe és 11 további fórumtag kedveli ezt


#44688 Rekumbens - avagy fekve tekerés

Írta: Reku Papa ekkor 2015. május 27. - 07:02

Régebben engem is érdekelt hogy melyik a gyorsabb. ma már tudom: Ha van emelkedő, akkor az országúti, ha nincs, akkor a reku. És minél hosszabb a táv, annál esélyesebb a reku.

 

Néhány cimbora balesetét követően, valamint a kor előrehaladtával az értékrendem megváltozott. Ma már nem zavar ha megelőznek országútisok, síkon. A bringámat is a biztonság irányába módosítottam a sebesség rovására, így nincs is esélyem versenyezgetni. Ezért kárpótol az, hogy évek óta nem buktam, és arra se emlékszem hogy mikor volt defektem utoljára. Régi országútis cimboráim szánakozva nézik az oldaltávolságos zászlómat, bogyómat, és nem hiszik el, hogy amióta hordom, azóta tizedannyi a közeli előző. Számukra elképzelhetetlen hogy egy ilyen "kocabicajos" cuccot szereljenek a bringára. Inkább dühöngenek amikor súrolja a könyöküket a busz.

 

Öregszem, ez tény. De nem sírom vissza a régi "szép" időket, mert ahogy a régi nóta mondta:

 

Minden korban van valami

ami akkor és ott jó,

és éppen attól válik széppé

hogy vissza nem hozható. 

 

 


  • szelvesz, Pistiq, zomoto és 9 további fórumtag kedveli ezt


#44048 Rekumbens - avagy fekve tekerés

Írta: FSOMan2 ekkor 2015. április 02. - 20:36

Tisztelettel bejelentem és elnézést Pupu,nem bírom magamban tartani!

 

 

Pupu szélmalomharca a Közúttal már nem szélmalomharc többé!!!

Nyerésre áll! :o :huh: :)

 

Levette a HATÓSÁG Váctól-Dunakesziig és vissza a 2.sz főúton az összes KERÉKPÁROS TILTÓTÁBLÁT !!!

:) :) :)

Ezután már senki se mondja hogy nincs értelme tiltakozni,kommentelni,cikket írni.


  • Isu, Reku Papa, Sinbiciklis és 9 további fórumtag kedveli ezt


#43725 Rekumbens - avagy fekve tekerés

Írta: Lampas ekkor 2015. március 07. - 19:24

    Udvozletem a csapatnak, 

bemutatkoznek...   Fekete Laszlo vagyok Nagyvaradrol, 56 eves tehnologus mernok.

 

    Egy kerdesem lenne igy eloljaroban;  

 

Kit zavar, ha ekezetek nelkul irok?    Nagyon nehezemre esik magyar karaktareket hasznalni

az angol billentyuzeten, inkabb nem tennem, ha elnezitek..?

 

   Mutatok valamit, en kovettem el ezt, es hozzam hasonlo eszementeket keresek;

       

           


  • Reku Papa, Tibor_s_trike, Pistiq és 9 további fórumtag kedveli ezt


#38999 Rekumbens - avagy fekve tekerés

Írta: Pupu ekkor 2014. április 28. - 07:32

Elkészült új rekum, a Vasteve, Lompi-féle lengőorrú vázon a régi Mongoose montim alkatrészeivel. Cikk róla itt olvasható. Természetesen megtartom a Carbonrecumbentet is, és majd a tapasztalatok alapján váltogatva használom őket. 


  • cofe, Reku Papa, lbordi és 9 további fórumtag kedveli ezt


#43418 Rekumbens - avagy fekve tekerés

Írta: Falu Bolondja ekkor 2015. február 07. - 01:23

Tisztelt Kollégák-Rekusok !

Ezuton hirdetném meg :
A IV.Erdőtarcsai Rekumbens találkozó -Családi Piknik megrendezésének időpontját !

2015 Július 3-4-5

A találkozó helyszine:
Erdőtarcsa Falujárók út 8.
A kis Tó melletti füves terület.

Mindenkit Szeretettel Várunk !

Falu Bolondja
  • peter1001, nobody_76, zomoto és 8 további fórumtag kedveli ezt


#41991 Rekumbens - avagy fekve tekerés

Írta: Falu Bolondja ekkor 2014. október 11. - 19:03

Kicsit elmaradtam egy beszámolóval és már Nobiai804 azaz Pali is hiányolta !

 

Elösször is kezdjük az elején:

Pistiq meghirdette az új Szlovákiai bringaút teszt túrát egybekötve a Gutai hajómalom megtekintésével.
Mocorgott bennem a gondolat,hogy el kéne menni erre a karikára.De szokásomhoz hiven nem jelentkeztem be,mert bármi közbe jöhet.
Biztos ami tuti,pénteken azért összecsomagoltam a málhát,mert ha mégis elindulok akkor az nekem nem egy napos túra lesz.Estére megbeszéltem magammal,hogy menni kell,hiszen nekem "hivatalból"is meg kell tekintenem a leendő Szlovákiai Rekus találkozó szinhelyét.
Erre meg éccaka olvasom,hogy a szervező Pidtiq visszamondta a részvételét!Na most akkor mi legyen?Bandi irta,hogy a túra azért még meg lesz tartva:hiszen a karékpár út megvan és a vizimalom is vár ránk.
Szombaton hajnali 11 órakkór el is indultam itthonról,még nem teljesssen kész utitervvel,hiszen időm mint a tenger vasárnap de.10-ig.Elkarikáztam Vácig és betértem a benzinkútra egy kis naftáéert a légkürtbe,csak nem találtam a kompresszor csövét a régi helyén.Ekkor állt meg mögöttem egy autós aki eligazitott oxigén ügyben.Na de ki is volt Ő?Hát nem más mint FSOMan2 rekus kolléga és jóbarát.Kaptam tőle egy szivélyes ebédmeghivást amit muszáj voltam elutasitani,a multkori esetből tanúlva.Lehet,hogy most kedd délután is ott beszélgetnénk,ami nem baj csak én egy bringa túrára indultam.Tehát karikáztam tovább Szob felé,Én marha a kerékpár úton.Pedig tudom,hogy milyen szar!Odafelé megálltam Nagymaroson a bringa út mellett egy darabka oldalasra meg mellé egy káposztával tőltött paprikára,csak emiatt érte meg a bringaúton való zötykölődés!Már jóllakottan irány a határ,mármint a vasuti hid Helemba felé,onnan Párkány és vissza a hidon Esztergomba és még kb.20km Lábatlanig.Mivel "eszeveszett" tempóban haladtam,este hétre,sötétedésre oda is értem.Megkerestem a hajókikötőt(nem volt nehéz),de mivel jópár fiatal még ott bandázott ezért inkább visszamentem a főútra(lakókocsi büfé üzemel) megenni egy sajtos hamburgert(régi békebeli,kiadós).Láttam elszédeleg a fiatalság,visszamentem kőrbeszemlélni szállás ügyileg a hajó állomás környékét!Találtam is két egymástól megfelelő távolságra lévő fát amik közé fellógattam magam éccakára,megjegyzem:lassan a nyári hálózsákot le kell cserélni télire,de még dupla réteg hosszú ruházatban nem volt gond a 10 fokos éjszaka a Duna parton.Egy kis leirás a hajóállomás környékéről:kiépitett parkoló,szép ősfás környezet,homokos-soderes part,asztalok-padok akár 40 fő részére+pár garnitúra messzebb,több helyre kihelyezett szemetesek vannak.Van még egy kiépitett szinpad is(valószinü rendezvényekre)mellette kisebb épület melynek az oldala mellett rátaláltam több toi-toi wc-re.Kiváncsiságból bekukkantottam,patyolat tiszta volt pedig nem hiszem,hogy tudtak róla,hogy leellenőrzöm.
Reggel a késői ébredés után bringa málházás,találkozás Pistiq-val,átkelés a Dunán a motorcsonakkal(a kikötői moló kordonjai kicsit szűkösek egy felmálházott rekunak).A túl oldalon találkoztunk Klárival,Bandival és Sanyival akik már azon izgultak vajon hányan jöttek el azok közűl akik jelezték részvételüket a túrára.Elkerekeztünk a kilátóig kb.400méter,ahol már várt ránk egy szimpatikus fiatal ember reku próba ügyileg.Ő nem volt más mint a Karvai Polgármester,egész jól ment neki a reku próba csak az én lengőorrummal nem jutott dűlőre,de azért egy kisebb lejtőn legurult avval is.
Túránk a szlovák oldalon nagyrészben a Duna gátján az ujonnan elkészült kerékpár úton való kerekezésből ált.Ahol még nem volt visszatőltve a bitumen mellé a tőltés ott jól látható volt,hogy nem az volt a céljuk az épitőknek hogy minél több anyagot lopjanak ki a bringaútból.Van az út alatt kőágy azon első rétegként kb.10cm aszfalt és a legtetején még kb.5-6cm aszfaltréteg,szoval nem spóroltak a fiúk.Ami még nagyszerű a gát tetején elkészült kerékpár útban,hogy 25-30 méterre vannak a legközelebbi fák,talán nem fogják a gyökerek felpupozni az aszfaltot.De a túránk során azért nem minden út volt ilyen tökéletes,csak egyet emlitenék meg ami nagyon dúrva volt.A Gutai hajómalom elött kb.5-600 méteren valami szőrnyűségre vezetett minket Bandi,hat km/ó val haladva is kirázta belőlem még a nem létező vesekövemet is.Én visszafelé a Szlovák oldalon jöttem Helembáig ott igénybe vettem a vasutihidat Szobra.Karvára már sötétben értünk vissza,már vártak ránk a polgármester és két hölgy,Ők is kiváncsiskodtak a rekuk iránt.Bandi elkisért Párkányig,nehogy a nagy sötétben eltévedjek.Köszi Bandi!  Nagyon jó volt,hogy éccaka tekertem hazafelé,igy legalább nem mentem egy centit sem a Magyar oldalon lévő kerékpár útnak kinevezett főrmedvényen!!!! Szép lassan haza is értem a nagy sötétség leple alatt,hétfő délelött 2óra 40percre a megtett 355km er után.
Fontos!!!! Ha valaki olyan elveteműlt lenne mint én,hogy még október tájékán a Duna parton avagy valahól sátorozna NETÁN függőágyban töltené az éjszakát,nem árt lecserélni a nyári hálózsákot télire-vagy még egy garnitúra vastagabb ruhát vinni magával.Kerékpározás közben pedig jó ha van a táskában plussz zokni és kesztyű,ezek éjfél után jól jönnek és meghálálják hogy napközben a 20 fokban is cipeltük magunkkal őket!!AQ plussz zokni lényegesen javit a komfort érzeten,de azthoiszem mostmár előkeresem a kamáslit is az éjszakába nyúló kerékpártúrák során.
Majd elfelejtettem a legfontosabbat,visszafelé betértünk egy a kerékpár út melletti csárdába.Jól bekajáltunk,de ami a legfontosabb hogy nagyon aranyos-csinos volt a pincérlány!


  • Pistiq, nobody_76, zomoto és 8 további fórumtag kedveli ezt


#41844 Rekumbens - avagy fekve tekerés

Írta: Pupu ekkor 2014. szeptember 29. - 16:14

Egy személyes vallomás.

 

Maximalista vagyok, mindent csak teljes odaadással szeretek csinálni. Belezúgtam a rekuzásba, hét év alatt 100.000 kilométert hajtottam, bejártam Magyarországot, voltam további 12 országban, felkapaszkodtam 2000 méter fölé, sikerrel fejeztem be egy teljesítménytúra-sorozatot, sok szép élményt és új barátot szereztem.

 

Viszont egyre jobban rám telepedett, monomániásan csak azt űztem, elmaradt sízés, kenuzás, és a futás. Az utóbbi már nagyon hiányzott... Igen, mert én nemcsak bringás, hanem futó is vagyok: 19 maratoni (a legjobb eredményen 3 órán belüli), egy 100 km-es szupermaratoni, több 50-110 kilométeres terepfutás és összesen több ezer kilométer van mögöttem. De mi van előttem?

 

Újrakezdtem, és jól megy! Ma épp a Pilistetőn jártam, csodás napsütésben, álom-panorámával, üdvözült vigyorral az ábrázatomon, lefelé a kanyarokban sasszárnyként széttárt karokkal. Maga a boldogság! Alig várom, hogy felhozzam magam a régihez minél hasonlóbb szintre. Tudom, hogy képes vagyok rá. Ha közbe nem szól a Vén Galád, akarok még maratonit futni, jól szerepelni a „Dögölj Meg!” börzsönyi téli éjszakai teljesítménytúrán, és úgy általában fel-alá rohangálni a természetben.

 

Egyébként erős impulzust adott a „Futni születtünk” című könyv (Christopher McDougall) – zseniális, ajánlom nem-futóknak is! Új megvilágításba helyezi, hogy honnan jött és hová tart az ember. Én is futni születtem!

 

Szóval most majd megosztom figyelmemet a reku és a futás között. Nem leszek hűtlen Hozzátok, Ti viszont drukkoljatok nekem!


  • Kala, Reku Papa, szelvesz és 8 további fórumtag kedveli ezt


#41437 Rekumbens - avagy fekve tekerés

Írta: Falu Bolondja ekkor 2014. szeptember 09. - 08:22

Nálam is himbálódzhattál volna ... :wacko:


Köszi Bandi,tudom nálatok mindig van férõhely pár õrült rekus számára!
Ugy kb.22ó kõrül kiabáltam is neked a falutokba bevezetõ ut másik végéről,de nem jött válasz :) .
A terv az volt,hogy hétfőre minél kisebb táv maradjon és elötte rendesen kipihenjem magam.
Igy is lett ,10 ó ig heverésztem utána reggeli,pakolászás és 12ó 20p körül nekiindultam az utolsó 100km nek.Elösször vissza a Szlovák oldalra aztán Helembánál ismét vissza kis hazánkba.Mikor a hidra éppen felküzdöttem a felmálházott gépet,megcsörrent a mobilom,FSOMan kolléga hivott hogy ha Vácon leszek feltartana :) ismét egy kicsit.Ugy is történt,összefutottunk ,beszélgettünk én magamhoz vettem egy kis kaloriát csirkecomb formájában.Tovább indultam 17ó 15p kor,kicsit megnyomtam a végét,hogy legalább köszönni tudjak az ép éjszakai műszakba induló feleségemnek.Haza is értem 19ó 50p re.
Ezzel nekem is lezárult (természetesen mint az utolsónak hazaérkező)a Cseh rekus találkozora szervezett túra.
Az turán összesen megtett kilométereim száma 877km nettó átlag sebesség 19,2km/ó legnagyobb sebességem gurulva egy kis lejtőn 73,1km/ó.
Örülök annak,hogy elmentem erre a kisebb túrára ami nekem kedd délutántól hétfő estig tartott.
Ezen a túrán végre sikerült mindenkit megelőznöm (mégha csak rövidke időre is),úgy elhasitottam a többiek mellett mint a szél 6km/ó sebességel egy erősebb emelkedőn,de ez csak azért történhetett meg mert Ők nem feküdtek a járművükön :) !
Na szóval jó kis tura volt ez,nem is beszélve a Cseh találkozorol.
És ismét bebizonyosodott,hogy egy Kotvány kerékpárral is lehet turázgatni kicsit ide-oda.Igaz ez már a Kotvány kettő ami már egy tovább fejlesztett változat és már elérte a 2 Ft os költségvetés.
  • Tibor_s_trike, simonjoe, Pistiq és 8 további fórumtag kedveli ezt


#27661 Rekumbens - avagy fekve tekerés

Írta: Pupu ekkor 2013. február 19. - 07:57

"Bringázz a munkába": tegnap megint le kellett mennem a bajai cégemhez, egy nagy homlokrakodó gépet kipróbálni, hogy cikket írjak róla. Gyalog messze lenne, az autót már nem szívesen használom, hát persze bringával mentem, mint mindig. Rajt valamivel hajnali 2 előtt, Dunapatajnál virradt, 9 után pár perccel értem le, fél 11-kor indultam visszafelé, Dunavarsánynál sötétedett be, negyed 8-kor voltam otthon, 323 km után. Jó volt az időjárás, mínusz 3 és plusz 3 fok között, néha még a Nap is kisütött. Igyekvősen mentem, még a szendvicseimet is menet közben ettem meg. Jó hajtás volt!
  • cofe, Reku Papa, szelvesz és 8 további fórumtag kedveli ezt


#45734 Rekumbens - avagy fekve tekerés

Írta: bringazol ekkor 2015. november 09. - 23:16

Összeállítottam egy válogatást a szeptemberi erdélyi túra képeiből. A Csíki-havasokban, a Csomád-hegységben és a Hargita déli részén jártam.
 
21171691544_294e196db2_z_d.jpg
 
Néhány adat:
  • 6 nap "túra"
  • kb. 30 óra vonatozás (Budapest-Csíkszereda, Cssz.-Bp.)
  • 330km tekerés, ebből kb. 100km makadám/murvás utakon
  • 3 éjszaka függőágyban
  • további szállások: román vadászházban, magyar családnál, nemzeti park őreinek lakókocsijában
  • összköltség: 45eFt, ebből 30eFt a vonat
  • egy nagy eső, függőágyállítástól reggelig
Élmények, amikben először ezen a túrán volt részem:
  • első éles függőágyazás
  • találkozás medvékkel
  • két nap után élményektől túltelítődni, honvágyat érezni
  • kútavató
  • hegyi pásztorokkal ebédelni
  • áfonyabort inni
  • lépten-nyomon életbölcsességeket hallgatni
  • éjszakai vonat étkezőkocsijában iszogatni
  • 7-es buszon rekut hazavinni
Az Optima Orca ezúttal is remekül tette a dolgát, a Hargita meredek murvás emelkedőit és a hazaúthoz való szétszerelést is.
Újabb túraötletek is alakulnak, talán még kevesebb tekeréssel, még több kalanddal.
  • Tibor_s_trike, Pistiq, nobody_76 és 7 további fórumtag kedveli ezt


#44775 Rekumbens - avagy fekve tekerés

Írta: Pistiq ekkor 2015. június 07. - 22:30

Kíváncsian várom a selmeci túra élménybeszámolóját, mivel ez az út nekem szívügyem volt még tavaly és az akkori lebonyolítás maradandó emlékeket hagyott bennem.Örömmel láttam, hogy valaki idén is megszervezi, de sajnos én még mindíg lábadozok a márciusban beszerzett csonthártya gyulladással ezért hegyvidéki túrára még nem vállalkozok. Viszont menni azt kell, hiszen végre hosszúak a nappalok és az időjárás is remeknek ígérkezett. A konyha falára kiragasztott térképet bámulva olyan célpontot kerestem, ahol még nem jártam.Sőt olyan  útvonalat, aminek nagy részét eddig még nem is érintettem. Pénteken véglegesítettem a tervet. A cél legyen Pozsony, mivel szégyenszemre sose jártam ott. Este megkentem a szokásos kolbászos szendvicseket, amikből 50km-enként szoktam egyet enni,elcsomagoltam egy marék sport szeletet és két banánt meg doppingszernek egy szem Cataflamot bár ennek elfogyasztására szerencsére nem került sor. Felszereltem a bringára még egy kulacstartót a nagy melegre való tekintettel.Feltöltöttem a lámpa akkuját arra az esetre ha mégis használni kéne például valami orbitális eltévedés miatti késés gyanánt.Lefekvés után aludni már nem sikerült, mert a telihold olyan erősen világított be a szobába, hogy zavart, de ahhoz meg már lusta voltam, hogy elhúzzam a függönyt.Pirkadatkor indultam, navigációs szürkületben, ezért a lámpát csak biztonsági okokból járattam még kb. 20 percig. Ilyenkor reggel még kihaltak az utak, hűvös az idő,csicseregnek a feketerigók, öröm a tekerés. Keresztezve az Által-eret oldalra pillantok és örömmel nyugtázom, hogy már épül a Tata-Dunaalmás kerékpárút. Ha ez kész lesz, akkor Tatabánya felső végétől végig biciklizhet az ember egész a Dunáig.Komárom is aludt még. Csak néhány műszakos busz törte meg a város csendjét.Valakinek dolgozni is kell, hiszen még "csak" szombat van. Magányosan tekertem át az Erzsébet hídon. Lenézve látható volt, ahogyan szétbontották a régi gátat és már épül az új szélesebb és magasabb töltés.Amolyan Dunakorzó lesz itt is, mint Karván.Talán kicsit városiasabb. A híd közepén még elgondolkozom, hogy bemenjek-e a belvárosi körforgalomig vagy rövidítsek a szigeten keresztül.Mivel utóbbi gyengébb minőségű út, ezért maradok a főúton.Amíg friss az ember addig haladni kell, arra meg a sima út való. Szépen haladok a 63-as úton Pozsony felé. Csallóközaranyosig kissé nyomvályús az út, de nem érdekel, mivel a méter széles aszfaltozott padka a bicikliseknek van kitalálva. Végig az út mentén diófák adnak hosszú árnyékot.Kezd melegedni az idő.Egy koszos buszmegállóban le is dobom magamról a szélkabátot.Reggeli gyanánt benyomok egy banánt meg egy csokit.Megigazítottam a talpbetétemet, mert már elzsibbadt a lábujjam.Induláskor jobban odafigyelhettem volna rá.Innen már csak pár percre volt Tany község, ahol le kellett térnem a főútról a "faluzós utakra" Csicsó felé.Rögtön az elágazás után ki volt téve, hogy útfelújítás 6km-en keresztül.Na, hogy nekem pont bele kellett futni ebbe.De hamar rádöbbentem, hogy az út már elkészült és csak a padkázás meg a festés hiányzott róla, így nagy vígan pengettem a tükör sima burkolaton Csicsó felé. Komáromfüss következett, ami majdnem egybe van már Csicsóval.Takaros kis falvak.Lepusztult dolgokat nem láttam, lakosai magyaroknak tűntek, sőt még néhány turulos zászlót is láttam. A falvakat elhagyva kellemes erdőn át vezetett az út.A fák mögött kis tavacskák vize csillogott.Ez után jött Kulcsod.Nem hagyott mély benyomást.Majd beértem Medvére.Itt kereszteztem a Győr felé menő főutat.Tervem szerint innen már a Duna aszfaltozott gátján kellene haladnom egész Pozsonyig.Kerestem valami kerékpáros eligazító táblát, de csak egykori maradványát találtam meg egy oszlopon szétzúzva.Na mindegy. Az aszfaltcsík ott volt a töltésen, tehát azon mentem tovább.Nem egy tüköraszfalt, de legalább kátyúmentes.A gyenge hátszélben könnyen ment a 27-28km/h tempó.Kíváncsi lettem volna, hogy Medve és Komárno között meddig burkolt a töltés,de most nem volt kedvem ellenkező irányba tekergészni. Pár perc múlva értem el Szapot, ahol az öreg Duna összefolyik a csatornával,amivel a csehszlovákok elterelték a folyót, hogy a bősi erőműben hasznosítsák a felduzzasztott víz energiáját.Ebből a megtermelt villanyból nekünk is jutott volna, ha megépítjük a nagymarosi gátat.Igy meg se villany,se víz a szigetközben, de megmaradt a Dunakanyar. Innen még 8km az erőmű, de már jól látszik a monumentális szerkezet. Az objektum előtt már egy kilométerrel ki van világítva rozsdás csehszlovák kandeláberekkel a töltés.Jobbról kerülöm az elém tornyosuló gátat.Itt már jelzik, hogy merre megy a kerékpárút.Sőt, valódivá is változik. Zsír újnak tűnő aszfalt, külön nyomvonal, világító zöld terelővonal, kerékpáros pihenő.Ez megy pár száz méteren, majd egy húzós kaptató visz fel a felvízi töltés tetejére.Bámulom a zsilipet, de sajnos épp nem volt hajóforgalom.Itt megint megpihentem egy kicsit.Elpusztítottam egy szendvicset,meg fél kólát csokival.A nyílegyenes csatorna végén jól látszott Somorja városa, pedig az vagy 20km-re van ide.Innentől kezdve egyre több biciklissel találkoztam.Akik meg akarják kerülni ezt a víztározót azok itt tudnak átkelni rajta az erőmű gátján.Már aki a hosszabbik verziót kívánja letekerni.Ugyanis Somorja előtt keszölcésnél van komp is amivel rövidíteni lehet.Körülbelül odáig tart a mesterséges csatorna jelleg, mert a fölött már inkább víztározó. Szóval a csatorna mindkét oldalán van rendes kerékpárút, amit rendesen használnak is itt a népek. Hosszú egyenes út, de mégse tűnt unalmasnak.A töltések másik oldalán lent a tövében szintén víz folyik aminek a partján a helybéliek piknikeznek.Később feltűnik balra nézve Nagybodak templomtornya is, ami épp hogy csak kilátszik a gát mögül.Hamarosan elérem az előbb említett  kompállomást.Itt hosszú kocsisor várakozott az átkelésre. A bicikliút sorompóval van védve, amit egy szűk résen lehet megkerülni.Hasonló volt Bősnél is.Részvétem a csomagos túrázóknak.Somorja után már érezhető volt a főváros közelsége.Egyre több vendéglátó egység és támasztókerekes apróság jelezte, hogy már nem vagyok messze.Elszaporodtak a görkorcsolyázók is.Az utolsó néhány kilométer már kellemes erdőben halad, bár a nap besüt a szélesre hagyott nyiladékon.Sok volt a méhecske is.Kaptam egy oltást az egyiktől a vállamba.Tíz percig égetett, de szerencsére nem dagadt fel.Régóta kerülöm egyébként a kinyúlt nyakú pólókat.Azóta, amióta berepült egy darázs a mezem alá és addig nem szabadultam tőle, amíg mind a húsz fullánkját belém nem döfte.Mindez ötvennel egy lejtőn lefelé volt. Egész korán elértem Pozsonyt.Mégcsak 10 óra volt, de tudtam, hogy nem sokat időzhetek, mert erős ellenszél vár majd a maradék 150km-en.Nameg vacsorára haza is akartam érni, hiszen ez csak egy kiruccanás.Úgy gondoltam, hogy az első hídon átmegyek és kész.Hát ez a híd egész hamar eljött. Külön biciklis sáv volt rajta, meg vonatsin.Egy emelettel feljebb meg az autópálya.Kilátás meg semmi.Ez után még feljebb tekertem a folyó mellett és áttekertem az impozáns Apollo hídon is.Szerpentines kerékpáros feljáró van a hídra, ahonnan aztán jól be lehet látni a környéket.Egy közeli parkban még húsz percet töltöttem pihenéssel, ami abból állt, hogy megpróbáltam hazatelefonálni, de akárhogy állítgattam a telefonom az nem volt hajlandó a roamingra.Na innen már szépen ki volt táblázva az eurovelo6 azaz a Duna-menti kerékpárút.Iszonyat nagy biciklis tömeg nyomult rajta, pedig nem volt rendezvény.Együtt hömpölyögtünk az iszonyat sok görkorcsolyással együtt.Fekvőbiciklist nem láttam.De szerintem ők se nagyon, mert mindenki "speciálné bicigel"-nek hívott.Nyomultunk Csúny felé.Ki a töltésen, ki az egykori országúton ahonnal már kitiltották az autókat és csak biciklivel lehet igénybe venni!Én az utóbbit választottam.Aki viszont a töltésen futó utat kívánja az válogathat a mindenféle büfé meg étkezde kínálatából amiket oda sorba felépítettek.Csúnynál már elég erős ellenszél volt.Csak 20km/h-val tudtam haladni.Meg is áltam egy falatozásra mielőtt elértem a határt.Hamarosan beértem Rajkára.Rengeteg házra ki van téve a "na predaj" (eladó) és szinte minden portán vagy előtte szlovák rendszámú autó állt.Rajkáról egyenes út vezet Mosonmagyaróvárra.De micsoda út!Zsír új kiváló kerékpárút!Élvezet volt a tekerés még a pofaszél ellenébe is.Mosonmagyaróváron meg se álltam, hanem ráálltam a szigetközi kerékpárútra, ami 40km-en át visz egészen Győrig.Nagy reményeket fűztem hozzá, mert a tavaly őszi fertőtavi kiruccanásomkor az 1-es úton mentem végig Győrön át Tatáig és most nem kívántam a nagy forgalmat.Szóval nekiindultam Halászi felé.Bíztató volt a keskeny, de jóminőségű bicikliút.Több túrakerékpárossal is találkoztam, akik nem a szomszéd faluból kerekeztek.Gyakoriak voltak az utánfutós kalandorok is.Egyik-másikukat néha leszólítom, hogy honnét vetette ide őket a sors.Német,oszták,holland a legtöbb.De volt még koreai is.Közben kegyetlenül befűtöttek én meg megfeledkeztem, hogy vizet engedjek időnként a fejemre.Kissé meg is fájdult, ugyhogy Darnózselinél elszívtam egy jégkását.Szerencsére ezekben a falvakban még nem likvidálták a nyomóskutakat, úgyhogy a vízellátással nem volt gond.Nade innen jött a feketeleves.A jó kis bicikliút kezdett lerottyanni.Egyre gyakrabban hagyta el orcámat a káromkodás, mikor a keresztbe felgyűrődött aszfalt hatására repdesett a kerékpárom.Főleg akkor, amikor árnyasabb volt és fák szegélyezték az utat.Dunaszeg után már nagyon pipa voltam, mert 50 méterként volt valami hiba.Megaztán hosszában is elhasadt az út és a felezővonalat felváltotta a fű.Egy kisvasút emlékműnél megálltam ismét pihenni, amikoris jött egy bécsi bácsi az asszonnyal természetesen felmálházott kerékpárral és szinte az orrom előtt kaptak felütéses defektet.Pótgumijuk volt, de pumpával nekem kellett kisegíteni őket.Próbáltunk angolul beszélgetni egy kicsit, de a kerékpárút minőségével kapcsolatos "szakszavakat" csak a saját nyelvén tudta elő adni.Én lefordítottam neki magyarra, mert hogy az mégis csak változatosabb, mint a "sájze".Na innentől fogva feljogosítva éreztem magam, hogy a közutat használjam a bringagyász helyett, aminek vállaltam a következményeit, mint például ledudálás.Én meg csak fátyolos tekintettel tekertem tovább, ragaszkodva az úthoz és néha a fogaim közül kiszivárogtattam egy "mennyé te ottan azon a szron  bmeg" mondatot.Végre elértem Győr városát.Mivel néhány évet éltem ott, ezért nem kellett nagyon tájékozódnom.Viszont egy külföldi EV6-os túrázó GPS nélkül ne próbálja meg átszelni a várost.A kerékpáros közlekedés túlszabályzott.Viszont a színház mögött találtam egy gyorséttermet magyaros kajákkal meg minden ami kell, úgyhogy be is faltam egy milánóit!Innen kevébé forgalmas utat választottam hazáig.Még 50km Bábolna felé.Nemsokkal Győr után valami giga útépítés miatt sokat kellett várakoznom útlezárás miatt,de aztán Bőny után már semmi forgalom nem volt.Ráadásul a megyehatártól Nagyigmándig új az út lehet rajta haladni.Nagyigmánd és Kocs között volt legrosszabb az út, mivel emelkedett.Itt utolért egy filigrán helyi biciklis, akivel legalább a faluig el tudtam beszélgetni, így könnyebb volt elviselni ezt a kihívást.Kocs meg Tata között már csak három szivatós domb van amik után begurulhattam Tatára.Az előzetes számításaimhoz képest csak öt percet késtem.19 óra 20perckor értem haza.A nettó menetidő 12ó10p, bruttó 14ó50p a táv 270km volt.


  • Sinbiciklis, simonjoe, zomoto és 7 további fórumtag kedveli ezt


#44642 Rekumbens - avagy fekve tekerés

Írta: bringazol ekkor 2015. május 21. - 00:27

Képek a horvát túráról ide kattintva.

 

DSC03494_1024px.jpg


  • Isu, Reku Papa, zomoto és 7 további fórumtag kedveli ezt


#42062 Rekumbens - avagy fekve tekerés

Írta: Reku Papa ekkor 2014. október 16. - 04:13

A reku kényelmesebb, bolond aki az ellenkezőjét állítja. Az országúti könnyebb, bolond aki az ellenkezőjét állítja. A trekking sokoldalúbb, bolond aki az ellenkezőjét állítja. Stb...
  • Sinbiciklis, szelvesz, zomoto és 7 további fórumtag kedveli ezt


#41079 Rekumbens - avagy fekve tekerés

Írta: zomoto ekkor 2014. augusztus 21. - 19:16

IMG_0069.JPG

 

Egy rövid (50km-es) próbakőrt mentünk ma, immár a plusz átmenőcsavar megoldotta a legutóbbi problémát, nem fordult el a hajtómű indulásnál (de van még mit alakítani).

 

https://plus.google....271573235127281


  • Tibor_s_trike, Pistiq, Lendkerekes Csatamalac és 7 további fórumtag kedveli ezt


#39102 Rekumbens - avagy fekve tekerés

Írta: Pupu ekkor 2014. május 04. - 02:43

Egyhetes a Vasteve, így éppen hét túranapon mozgott, 600 km-nél jár. Megtörténtek a finomhangolások: precíz hosszra vágtam az előszörre ráhagyással kiszabott bowdeneket, belőttem az üléshelyzetet, egy picit (oldalanként 20 mm) megkurtítottam a kormányt. Most minden passzol. Ugyanazt a táskát, GPS-t és fényszórót használom rajta, mindent át lehet rakni egyikről a másikra.

 

Első tapasztalatok: mivel komoly hegyi túrán nem voltam még, nem érzem a 4 kilónyi súlytöbbletet a Karbonrekuhoz képest. A lengőorrú jelleghez majdnem hozzászoktam már, menet közben oda sem kell figyelni, "robotpilóta" vezet, csak szűk helyeken fordulásnál vagyok még ügyetlen. Nagyon jól fut a gép, ugyanolyan utazósebességgel, mint a másik. Nagyon stabil, ezt az érzést erősíti a nagy első kerék pörgettyű-hatása is, de a nehézkesebb kormánya miatt fickándozó halacska helyett kissé suhanó cápa hatása van. Mindkettőt szeretem. Kíváncsian várom, milyennek találom majd a komfortját hosszabb távon, eddig csak 160 km volt a legtöbb, ott még nem jönnek elő az érzések. Azt várom, hogy a kissé alacsonyabb hajtómű miatt még kevésbé jelentkezik majd talp-égés. Igaz, azt már a Karbonon is rég éreztem utoljára, mióta lyukas cipőtalp-betétet használok.

 

Nem keverem a két bringát, mióta elkészült, csak a Vastevével járok, hogy jól összeszokjunk. Aztán majd egy idő után átülök a Karbonra - kíváncsi vagyok, hogy milyennek találom a különbséget. Mindenről beszámolok.

 

Köszönöm a buzdító bejegyzéseket!


  • wariator, cofe, Zéta és 7 további fórumtag kedveli ezt


#36159 Üzenőfal

Írta: hozé ekkor 2013. december 31. - 10:48

Kicsit visszaolvastam. Jorci tetszik amit írtál, ezen mindenki átesik.

De azt  gondolom, ugyanilyen hülyén éreznéd magad akkor is, ha most is a 10 évvel ezelőtti dolgok foglalkoztatnának. :) Ajánlom figyelmedbe a mottómat.

Ezt meg csak úgy:

 

Kedves kerekes emberek!

Ezt nektek szerkesztettem e kellemes reggelen, szeretettel.

Menj terepre rendszeresen mert fejleszt.

Tekerj kedves emberekkel rendszeresen hegyekben, esetleg fenyvesekben.

(Persze fenyveseket nehezen lelsz, de nem lehetetlen.)

Felfele menet ne heveskedj, menj egyenletesen mert ezzel edzheted testedet, lelkedet.

Lefele  meg menj eszesen, ne szerezz sebeket s ezzel kellemetlen perceket kedvesednek.

Szerkezetedet tedd rendbe!

Legyen rendes kereked defekt ellen! Szegek nem lesznek, de hegyes egyebek lehetnek s leereszthet kereked s feszt szerelgetheted.

Legyen rendes nyerged mely rendesen fel lett emelve s megfelel fenekednek.

Esetleg meredeken lefele menve leeresztheted.

S ne feledd! Ne vedelj rengeteg szeszt, mert kedvenc kerekesed levet.

(Esetleg egy keveset lehet...)

BUÉK!


  • Jorus, Norbi, mofe és 7 további fórumtag kedveli ezt