Ugrás tartalomra

Kép

Meghajtás

belt drive agyváltó rohloff

  • Lépj be és szólj hozzá
530 hozzászólás a témában

#1
Vejne

Vejne

    haladó tag

  • fórumtag
  • PipPipPip
  • 232 hozzászólás
  • LakhelyFőd

Kis kitekintés, ha valaki esetleg még ősrégi 8-as rendszert futtat, sőt, olyan elmebeteg, hogy egyenesen 8s campát..

 

valamivel több, mint 5000 km után a Miche Primato lánckeréksor elég szépen teljesít. Csendes, jól fut, pontosan vált (kivéve a sor közepén egy 16-17t átmenetet, de, itt külön vásárolt lánckerék van használva, igaz, újonnan került föl az egész rendszer szezon elején.).

 

Amit szeretek a 8s Primato sorokban, az óriási variálhatóság. Mivel 8s rendszer, így különösen fontos a jó áttét-megválasztás, sajnos, mindig lesz, hogy valami hiányzik. :) De simán kapható 13-21, 13-23, 13-26, sőt, akár 13-28 kiosztás is, valamint 12t-vel kezdődő variációk, a legnagyobb elérhető lánckerék pedig 29t talán (de oda már bizony célszerű a hosszú kanál, a rövidkanalas 8s Campag hátsó váltók már a 26t-t sem igazán kedvelik, vagyis, már hozzá kell nyúlni a B-tension screwhoz)

 

Utóbbival ugyebár a váltókanál távolságát lehet finomállítani a lánckerekekhez képest, itt szeretem, ha minél szorosabban követi a sort a kanál, jobb érzet a váltás így. 

 

A 8s rendszerhez meg sokan panaszkodnak, hogy csak low-end alkatrészek érhetőek már el, nos, nem mondanám. A Sram (Sachs) PC-850 lánc 8-9 euró körül beszerezhető, szóval ára alapján ténylegesen low-end, azonban a teljesítménye hibátlan. Ő csak 4k km óta szolgál, de kíváncsiságképp' rádobtam a nyúlásmérőt, s sehol sem ejti be a 0.75-öt, nagyon tartósnak bizonyult. Összevetésképp', a HG50-es shimano láncok kb. ennyit bírnak, mielőtt elkezdenek csúnyán kerregni, lassan váltani, néha-néha le-le esni, és az őrületbe kergetni a hangjukkal.

 

Ha valaki tényleg 8s campát használ, nyugodtan voksoljon a primato sorokra& sram láncra, mert aprópénzért kap kiváló rendszert, ami tartós, csendes, szépen fut. 

 

A hajtókar-fronton pedig vicc, mit bír a Mirage bilimínium préselt olcsó lemeztányérja. Immáron harmadik szezonja nyúzom, eleve használtan került hozzám. Váltássebességben kiváló, terhelés alatt is magabiztosan veszi föl a láncot még így alátétekkel is (a kis-nagytányér közé applikált rézalátétek arra hivatottak, hogy megelőzzék a "chain rubot", ha kistányéron a sor alját használnám (eg.: 39-15 vagy 39-14)

 

A tányérok teljesen jó állapotban vannak, s, a sokak által ismételgetett "kattog-recseg-nyikorog a hülye UltraTorque idióta féltengelye" jelenség is messze elkerül. Némán lehet terhelni, a gyári csapágyak még mindig szépen futnak (bár, ez kisebb fajta csoda, mert tömítésről nem beszélhetünk.. )

 

Amilyen ára volt anno ezeknek a hajtásoknak, s amilyen teljesítményt nyújtanak, az alapján csillagos ötös, igazi "best bang for buck" felállás.

 

DSC_0532_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

DSC_0533_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

DSC_0535_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
 
 
 

Vejne módosította - 2015. szeptember 06. - 18:06


#2
AGA

AGA

    haladó tag

  • fórumtag
  • PipPipPip
  • 173 hozzászólás
  • LakhelyBp.

Ebben a ...szott országban nem lehet kapni 38-as mellé értelmes rockringet?

Nem műnyag, nem 2mm vékony kamucuccot (xlc) hanem valódi rockringet, ami tényleg azért van, hogy ha odacsapom, akkor védjen. Nincs. Tökömtele.

 

*merthogy 36-ról 38-ra váltottam.


AGA módosította - 2015. június 05. - 23:28

Unfixed gears stereocyclist with brakes.

#3
zolkow

zolkow

    haladó tag

  • fórumtag
  • PipPipPip
  • 220 hozzászólás
  • LakhelyCsókakő

én kevésbé voltam türelmes (580 LX kar), csak ott ilyen fényes, ahol azóta a cipőm is koptatta :)


  • donciccio kedveli ezt

-=kerékpártulajdonos=-


#4
donciccio

donciccio

    haladó tag

  • fórumtag
  • PipPipPip
  • 522 hozzászólás

10385574_929265453772504_187111831737940

 

 

már régen megszerettem volna csinálni. 1-2 éve már vettem hozzá a lidl-ben ilyen hobbi polír korongot. semmi különös. kb 8 cm átmérőjű korong,meg egy ellenmenetes csavar,amit fúróba kell befogni. nem tűnik használhatónak,de hát látszódik milyen lett. :) adtak hozzá pasztát is. persze nem lett teljesen profi,de a télin úgyis mind1 lesz. szóval nem szedtem ki vele minden nagyobb karcot. meg ez a kar eleve bevonatos volt. azt már nagyon régen leszedtem róla. sztem bárki megpróbálhatja. tök 1xű,és nagyon nehéz elrontani. :D



#5
donciccio

donciccio

    haladó tag

  • fórumtag
  • PipPipPip
  • 522 hozzászólás

felpolíroztam a télimen a hajtókarokat:

 

11001861_929265677105815_491336351878660

 

 

1508645_929265473772502_8943075885764943


  • Norbi és gren_tamas kedveli ezt

#6
Vejne

Vejne

    haladó tag

  • fórumtag
  • PipPipPip
  • 232 hozzászólás
  • LakhelyFőd

No, elmondhatom, hogy kiválóra sikerült az "alátéttörténet". 

 

Ugyan lusta disznó módjára egy tömítőboltban vettem az öt darab kis rézgyűrűt, megkurtítva a kasszát 200 ft-tal, de hibátlan, úgy kapja föl a tányéron elöl a láncot, ahogy elő vagyon írva.

 

A "tányérmigrálósan ugyanazt az áttétet kapós" manővert is remekül tolerálja (ie.: elöl kistányérról feldobni nagyra, miközben hátul 3-at lépsz a nagyobb lánckerekek irányába..)

 

Hibátlan.

 

A Miche sor is szépen vált, a 16t lánckerék meg a világ ötlete volt! Jelenleg jó a 39-es kistányér, az 53-ast még mindig kicsit soknak érzem, de, mivel november óta először ültem sport jelleggel országútin, így lesz ez még jobb is. 

 

A HG50-es láncot majd rotálni fogom szerintem, még tetralemmázok, hogy kmc sl gold, PC850 by SRAM, esetleg Connex Wippermann modellje vagy C9-es campy legyen a "keringőpár" másik tagja. 

 

 


  • donciccio kedveli ezt

#7
zolkow

zolkow

    haladó tag

  • fórumtag
  • PipPipPip
  • 220 hozzászólás
  • LakhelyCsókakő

azt hiszem, megelőztem a divatot: ma pakoltam a lomok közt, és találtam egy kb. 8 éves Tourney trekking hajtókart, amiről annó leflexeltem a legkisebb tányért :D


  • Vejne kedveli ezt

-=kerékpártulajdonos=-


#8
Vejne

Vejne

    haladó tag

  • fórumtag
  • PipPipPip
  • 232 hozzászólás
  • LakhelyFőd

Jani acéllemezes megoldásában az szimpatikus még, hogy ha úgy adódik, a kazettatest levétele után egy kicsit kikapva a bordákból akár közvetlen a kazettatesthez is rögzíthetőek a lemezek.

 

Nagyon bánom már, hogy megvettem a 8s sort dobozban, mert hosszú távon olcsóbb lett volna egy sh rotoros kerékszett-bármilyen 8s sor rá. Csak én buta felültem havernak, mikor mesélte, hogy lehetetlen beállítani a 7s váltókart 8s soron és vice versa.. :)


  • donciccio kedveli ezt

#9
donciccio

donciccio

    haladó tag

  • fórumtag
  • PipPipPip
  • 522 hozzászólás

én feltettem így a record rotorra 8as lánckereket,de nem lett különösebb baja. igaz,nekem az exadrive előtti lánkerék volt. az meg vastagabb egy kicsit. mondjuk sztem 19es lánckeréknél nagyobbat ne rakjál fel a rotorra. 

a shimano szabványt követő alu rotorokon sem fekszik föl nagyobb felületen a lánckerék. aztán mégis működnek.



#10
donciccio

donciccio

    haladó tag

  • fórumtag
  • PipPipPip
  • 522 hozzászólás

 

Jani írta korábban, hogy acéllemezekkel védekezett a rotorba maródás ellen olyan soroknál, amik nem tartóbakosak.

 

Teszem azt föl, kipróbálnám a 8s ExaDrive lánckeréksort egy későbbi campagnolo agyon, ott megoldható-e ez a feladat? Ahogy néztem, van hely, ahova a lemezeket be lehet csempészni, de így sem túl nagy a kontaktfelület a sor-szabadonfutó-test anyaga közt. Képen illusztrálva:

 

IMG_0528_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
 
rózsaszínnel a "rések" kiemelve-karikázva. Hajtás és ellenkező irányból is lehet szépen tenni pár lemezt azokra a helyekre. Eléggé kibővítené a 8s lánckerekek felhasználhatóságát.. :)
 
Nagyon ronda ötletnek-elvetendőnek tűnik? Köszönöm szépen az útmutatást.

 

én feltettem így a record rotorra 8as lánckereket,de nem lett különösebb baja. igaz,nekem az exadrive előtti lánkerék volt. az meg vastagabb egy kicsit. mondjuk sztem 19es lánckeréknél nagyobbat ne rakjál fel a rotorra. 



#11
MJani

MJani

    a Jani

  • fórumtag
  • PipPipPip
  • 3.711 hozzászólás
  • LakhelyEgy másik valóságban

 

Jani írta korábban, hogy acéllemezekkel védekezett a rotorba maródás ellen olyan soroknál, amik nem tartóbakosak.

 

Teszem azt föl, kipróbálnám a 8s ExaDrive lánckeréksort egy későbbi campagnolo agyon, ott megoldható-e ez a feladat? Ahogy néztem, van hely, ahova a lemezeket be lehet csempészni, de így sem túl nagy a kontaktfelület a sor-szabadonfutó-test anyaga közt. Képen illusztrálva:

 

IMG_0528_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
 
rózsaszínnel a "rések" kiemelve-karikázva. Hajtás és ellenkező irányból is lehet szépen tenni pár lemezt azokra a helyekre. Eléggé kibővítené a 8s lánckerekek felhasználhatóságát.. :)
 
Nagyon ronda ötletnek-elvetendőnek tűnik? Köszönöm szépen az útmutatást.

 

Ki kell próbálni, bár elég pontatlannak tűnik a lánckerék kidolgozása.


Blogom
A sebesség mindent megold.


#12
Vejne

Vejne

    haladó tag

  • fórumtag
  • PipPipPip
  • 232 hozzászólás
  • LakhelyFőd

Jani írta korábban, hogy acéllemezekkel védekezett a rotorba maródás ellen olyan soroknál, amik nem tartóbakosak.

 

Teszem azt föl, kipróbálnám a 8s ExaDrive lánckeréksort egy későbbi campagnolo agyon, ott megoldható-e ez a feladat? Ahogy néztem, van hely, ahova a lemezeket be lehet csempészni, de így sem túl nagy a kontaktfelület a sor-szabadonfutó-test anyaga közt. Képen illusztrálva:

 

IMG_0528_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
 
rózsaszínnel a "rések" kiemelve-karikázva. Hajtás és ellenkező irányból is lehet szépen tenni pár lemezt azokra a helyekre. Eléggé kibővítené a 8s lánckerekek felhasználhatóságát.. :)
 
Nagyon ronda ötletnek-elvetendőnek tűnik? Köszönöm szépen az útmutatást.

  • donciccio kedveli ezt

#13
zolkow

zolkow

    haladó tag

  • fórumtag
  • PipPipPip
  • 220 hozzászólás
  • LakhelyCsókakő
ez odab*sz:http://www.bike24.de...u=1000,2,142,91
  • MJani kedveli ezt

-=kerékpártulajdonos=-


#14
MJani

MJani

    a Jani

  • fórumtag
  • PipPipPip
  • 3.711 hozzászólás
  • LakhelyEgy másik valóságban

dupla és tripla hajtás közt van q faktor béli különbség azonos típuson belül? (bb30ast nézek)

Van.


Blogom
A sebesség mindent megold.


#15
béla

béla

    haladó tag

  • fórumtag
  • PipPipPip
  • 297 hozzászólás

dupla és tripla hajtás közt van q faktor béli különbség azonos típuson belül? (bb30ast nézek)



#16
zolkow

zolkow

    haladó tag

  • fórumtag
  • PipPipPip
  • 220 hozzászólás
  • LakhelyCsókakő

1x9 hajtás tesztelése megkezdődik a mai naptól...

elöl On-One acél SS lánckerék, hátul.... 9-es sor :)

ja, és rövidkanalas LX váltó. 

SS után bármennyi fokozat rengetegnek tűnik.

láncleeséstől (nyomokban) félek, de bízom a jó hosszú fogakban.

Két szélső lánckerék zajosabb volt üresben tekerve, de rajt ülve már nem tűnt fel. majd utólag megmondom, jó ötlet volt-e.


-=kerékpártulajdonos=-


#17
MJani

MJani

    a Jani

  • fórumtag
  • PipPipPip
  • 3.711 hozzászólás
  • LakhelyEgy másik valóságban

hátőő, az eltántorításban segédkezett...fixi hajtásnak akartam, de baszott széles.

mi kellhet nekem? a bb386 evo-t eladtam. elég lenne a 4szög is, de valami integráltnak jobban örülnék. 

a sram omnium-ot sokallom.

 

 

szerk.: aha, az omnium az 134.7 mm q faktorú és ezt sokan használják.

Egy mtb hajtóműtől mit vársz? Beleérne a kar a vázba, ha keskeny lenne.


Blogom
A sebesség mindent megold.


#18
béla

béla

    haladó tag

  • fórumtag
  • PipPipPip
  • 297 hozzászólás

Bar nincs a Zee a listan, de talan segit:

hátőő, az eltántorításban segédkezett...fixi hajtásnak akartam, de baszott széles.

mi kellhet nekem? a bb386 evo-t eladtam. elég lenne a 4szög is, de valami integráltnak jobban örülnék. 

a sram omnium-ot sokallom.

 

 

szerk.: aha, az omnium az 134.7 mm q faktorú és ezt sokan használják.


béla módosította - 2014. július 21. - 06:43


#19
Vole

Vole

    haladó tag

  • fórumtag
  • PipPipPip
  • 958 hozzászólás

ennek: Shimano ZEE FC-M640 mekkora a q faktora?

 

Bar nincs a Zee a listan, de talan segit:

 

847040d1384504020-crankset-low-q-factor-


On the road again!

#20
béla

béla

    haladó tag

  • fórumtag
  • PipPipPip
  • 297 hozzászólás

ennek: Shimano ZEE FC-M640 mekkora a q faktora?